Мафія в стінах УжНУ!

Мафія в стінах УжНУ!

За ініціативи ПКС УжНУ щоп’ятниці в головному корпусі на БАМі відбуватеться гра «Мафія».

Ма́фія — салонна командна психологічна покрокова рольова гра з детективним сюжетом, яка моделює боротьбу інформованих один про одного членів організованої меншості проти неорганізованої більшості.

Зав'язка сюжету: мешканці міста, знесилені від розгулу мафії, приймають рішення посадити у в'язницю всіх мафіозі до одного. У відповідь мафія розпочинає війну до повного знищення всіх.Історія

[7]), відома з середини XX століття.[8] На відміну від гри «Мафія» у «Вбивці» гравці шукають одного маніяка, а в «Мафії» гравці за допомогою обговорення вже вираховують колектив убивць — команду мафії.
  • Швидкому поширенню і популярності гри допоміг італійський серіал «Спрут», в якому поліцейський комісар Корадо Катані (італ. <span lang=«it» xml:lang=«it»>Corrado Cattani
  • ) бореться із сицилійською мафією. Наприкінці 1980-х років його мотиви часто використовувались у перших версіях гри, а деякі варіації «Мафії» зберігають ті самі назви рольових персонажів і місце дії, що й у серіалі. Наприклад, у Норвегію статус комісара і назва самої гри 1995 року, за «правилом кепського телефону», дійшли як Kasar Khatani[9].
  • 1998 року калінінградською Вищою школою МВС РФ для курсу «Візуальна психодіагностика» видано навчально-методичний посібник „Невербальная коммуникация. Ролевые развивающие игры «Мафия» и «Убийца»“(укр. „Невербальна комунікація. Рольові ігри «Мафія» та «Вбивця», що розвивають“)[10]. Розвиток особистісних якостей курсантів та засвоєння різноманітних прийомів і методів читання мови рухів тіла в ігровій формі визначалися як мета посібника.
  • Гра «Мафія» також використовується для лікування азартних людей від ігрової залежності в Китаї і як засіб перевиховання «складних» підлітків у літніх християнських таборах у Сполучених Штатах Америки[5]. За допомогою «Мафії» до ролі майбутніх присяжних готуються японські старшокласники[4][11].
  • Поява першої сторінки гри в Інтернеті датується 1996 роком, на сайті угорського відділення Менси — всесвітньої організації людей з високим IQ[12].
  • 4 січня 1999 року ще один студент МДУ Олексій Тарасов[13] створив перший сайт для гри «Мафія» електронною поштою (PBeM). Система команд для управління грою і частина документації взяті Тарасовим з іншої популярної в мережі гри — Galaxy+[14], яку реалізував та підтримує Антон Круглов. Проект розміщувався на домені kozanostra.ru[15] і користувався великим успіхом у Рунеті — одночасно на сервері в «Мафію» грало до 500 осіб. З часом Козаностра почала зазнавати численних проблем організаційного характеру і 21 січня 2003 року припинила своє існування. Проте вже 26 лютого створено інший ігровий PBeM-сервер mafiaonline.net, що являв собою розробку «за мотивами» попередньої; даний проект «живе» досі, але проблема створення чітких і зрозумілих правил та культивована ворожість старожилів до новачків[16] гальмують ріст популярності проекту (одночасно тут грають не більше 50 гравців). У 2005 році запущений PBeM портал E-mafia.
  • На межі століть, приблизно з 2000 року, почали розвиватися численні форумні версії «Мафії». Найдавніші з них досі користуються заслуженою повагою і увагою любителів гри — на форумах порталів Absolute Games, Ru-Board, Kamrad, на форумі відомого письменника та Інтернет-діяча Олексія Екслера, новосибірському форумі «Филин» (укр. «Пугач»).
  • Грають у мафію й у блогах. Найвідоміші співтовариства у Живому Журналі — «Game_Mafia» (працює з 2005 року) і «Play_Mafia» (діє з 2006 року). «Граємо в Мафію» наLiveInternet.ru (з'явилось у 2007 році). З січня 2008 року ігри в Мафію проводяться також і в тематичній групі ВКонтакті.
  • Онлайн-версії гри здобули особливу популярність і поширення в IRC[17][18]. З 2001 року в «Мафію» почали грати у текстових чатах. Найпопулярніший мафія-чат-проект існував на відгалуженні першого[19][20] чата в рунеті — «Ліжку» (рос. Кроватка). На mafia-chat.krovatka.ru проводилися перші публічні текстові змагання[21]. Сьогодні чат-версії гри зазнали істотної переробки у бік глобальної комерціалізації онлайн-мафій. Можливість швидкого здобуття прибутку з короткочасних (в основному, менше години) партій залучає в цей бізнеснайрізноманітніші підприємницькі структури; особливий інтерес до «Мафії» виявляють телекомунікаційні компанії, розширюючи сервіс мобільних SMS-онлайн-ігор[22][23]. Найбільш відомі на сьогодні російськомовні мережеві онлайн-проекти: mafiaonline.ru (діє з 2004 року), maffia.rambler.ru — у 2006 році запущено компанією I-Jet Media, в січні 2010 року переїхав на mafia.i-jet.rumaffia.ru (рік заснування — 2007), maflands.com.ua та mafia.vizheneo.com (почали роботу в 2009 році), Mafia Genius (з'явилось в 2010 году).
  • З 1998 року у великих містах Росії[11][24][25][26][27][28][29][30][31][32][33][34][35]України[36][37][38][39][40][41][42][43], Білорусі[44], Вірменії[45], Азербайджану[46]Казахстану[47] та Китаю[48][49][50] здійснюються спроби організації спеціалізованих салонів для гри у «Мафію». Деякі клуби проводять міжвишові маф-турніри[51]. Поганим правилом для маф-клубів стало, насамперед, надавати собі гучного титулу, називаючись, наприклад, «єдиним» салоном/клубом у місті, країні, світі чи взагалі «офіційним салоном гри»[52]. Проте примноженню прибутку від організації потокових «клубних ігор» таке вихваляння все одно не допомагає. Більшість спроб нажитися на даній розвазі марні.
  • Варіанти гри використані в кінофільмах Вовк-одинак (англ. <span lang=«en» xml:lang=«en»>Cry Wolf
  • ), що вийшов 2005 року, і Гра у вбивство (англ. <span lang=«en» xml:lang=«en»>The Murder Game), який з'явився в прокаті 2006 року.
  • Мафію визнано однією з «50 найбільш історично і культурно істотних ігор, що з'явилися після 1800 року»[53][54].
  • [ред.]Опис гри

    [ред.]Коротко (класична гра)

    • Ведучий роздає учасникам гри карти «сорочкою» догори.
      • Ті, кому випали червоні, складають команду незнайомих одне з одним «чесних мешканців міста» (також поширені назви «мирні жителі» і скорочення «чж», «мж» чи «гр» (громадянин)). Один із «чесних мешканців», який отримав червоного туза, особливий гравець — «комісар».
      • Гравці з чорними картами — команда «мафії».
    • Ігровий процес розділений на дві фази — «день» і «ніч».
      • Коли ведучий оголошує в місті фазу ночі, гравці заплющують очі — «сплять». В першу ніч ведучий дозволяє гравцям із чорними картами — «мафії» — розплющити очі і запам'ятати своїх соратників — «познайомитися». Після чого мафія «засинає», а ведучий каже прокинутися комісару. Таким чином ведучому стає відомий розклад (він дізнається, хто є хто).
      • По оголошенню фази дня прокидаються всі жителі. Вдень гравці обговорюють, хто з них може бути «нечесним» — причетний до мафії. Наприкінці обговорення ведучийоголошує відкрите голосування за ув'язнення (в різноманітних версіях гри цей процес називають Лінчуванням, повішенням, вбивством). Найбільш підозрілий мешканець, який набрав найбільшу кількість голосів відправляється за ґрати (покидає гру), а ведучий розкриває його карту та оголошує ігровий статус.
      • Потім наступає фаза «ночі». Вночі просинається мафія, беззвучно (жестами) «радиться» і вбиває когось із живих мешканців, показуючи ведучому кого саме. Мафія засинає. Прокидається комісар і вказує на одного з мешканців, котрого бажає «перевірити» на причетність до мафії. Ведучий так само беззвучно, «на пальцях», показує комісару статус того, кого перевіряють.
      • Вдень ведучий оголошує, кого було вбито вночі. Цей гравець покидає гру, його карта («статус») демонструється всім жителям.

    Інформація про події, що відбулися, використовується «живими» гравцями для обговорення та чергового «засудження»… Гра продовжується до повної перемоги однієї з команд, якщо суперники повністю або ув'язнені, або вбиті…

    [ред.]Суть гри

    Дослідники виділяють два типи ігор: змагання (боротьба) і вистава (маскарад). «Мафія» вдало поєднує в собі риси обох типів. Вона одночасно і шоу, і боротьба за виживання. На відміну від карт ця гра ніяк не пов'язана з грошима, на відміну від гольфу не потребує фінансових витрат, на відміну від футболу — доброї фізичної підготовки. Найголовніше: вона дає тільки цінне інтелектуальне задоволення. В бескорисливій несерйозності гри приховано її потенціал.[55]

    Ця гра унікальна. Базується, передусім, на спілкуванні, на обговореннях між учасниками. Тут постійно відбуваються і фактично узаконені обман, підступність, укладання і підле порушение договорів та альянсів. Обговорення ігрової ситуації проходить шляхом сутичок думок у безупинних суперечках, при цьому деякі гравці надають перевагу відмовчуватися, інші — навпаки, занадто активно та гучно беруть участь в обговоренні. Таким чином, гра опиняється нескінченно далеко від безсторонньо поєдинку інтелектів, що є характерним для деяких настільных ігор (наприклад, шахівго), і це наближає її до реального життя. Мета гри — вижити своєю командою.

    Гра складається з двох основних компонентів: психологічного та математичного.

    • Математичний: гравцям «щодня» необхідно запам'ятовувати, хто за кого голосував і ким виявився той, за кого голосували. У важливі моменти легко визначити, що той, хто голосував частіше за чесних, скоріш за все — мафія.
    • Психологічний: гравці повинні володіти акторською майстерністю, щоб переконувати інших у своїй чесності і необхідності проголосувати за певного гравця, який підозрюється у нечесності.

    Аксіома кожного ходу — живих мешканців стане менше, когось ув'язнять, а когось вб'ють. У грі панує параноїдальна атмосфера, з кожним ходом нервозність загострюється. Жоден чесний мешканець достеменно не знає, хто у грі належить до команди супротивника. Кожний простий житель нікому не довіряє і вимушений вірити тільки в себе. Беззастережно комусь повірити означає бути обдуреним та померти.

    • Щоб вижити, кожному члену команди мафії доводиться залишатися в тіні, не звертати на себе особливої уваги оточуючих, вміло викручуватися, маскуючись під чесного громадянина. Питання «Чи ти справді чесний?» є звичним. Найголовніший атрибут мафіозі — вміння правдиво збрехати.
    • Найголовніша якість чесного мешканця, яка викликає повагу та похвалу оточуючих, — це вміння вчасно розпізнати брехню. Існують два основних методи виявлення чесними жителями мафіозі.
      1. Аналітичний. Рішення гравця-аналітика, який ув'язнює мешканця, базується на об'єктивних даних, тобто на беззаперечних фактах, таких як, наприклад, самовизнання (випадкові «проколи»), відверті звинувачення когось при обговоренні, результатах голосувань.
      2. Інтуїтивний. Рішення гравця-інтуїта є суб'єктивним, воно спирається на припущення і тлумачення обговорення шляхом інтерпретації словесних висловлювань (в тому числі обмовок), інтонації, міміки, жестів. Інтуїт, наприклад, не відрізнить мафіозі від комісара. Інтуїт бачить лише наявність певного статусу — особливий стан внутрішньої переваги, яке з'являється у «статусних» гравців (мафіозі, комісар тощо) і проявляється зневажливим відношенням до «простих» чесних жителів.

    Психологізм і «цікавість» гри «Мафія» полягають у вирішенні задачі, яка з команд переможе. Мафія, де члени гурту, знаючи одне одного, не налаштовані допускати голосування за ув'язнення себе ж, і в якої є можливість кожного ходу безпомилково позбавлятися члена іншої команди? Чи команда незнайомих одне з одним чесних мешканців, котрі можуть позбавлятися мафії лише шляхом спільного з мафією голосування, причому часто ув'язнюючи самих себе?

    [ред.]Правила гри

    [ред.]Кількість гравців

    Можлива: від 2. Оптимальна: 8-16 осіб.

    При малій кількості гравців гра швидко закінчується, при великій — через загальні шум та розбиття на невеличкі групки співрозмовників втрачає сенс.

    Можна грати удвох, роздаючи три карти, з яких одна є закритою. Гравці або вирішують, хто з них мафія, або мафія — закрита карта. Потім вони голосують за закриту карту, і якщо вона «чесна» — мафія виграла, а якщо «мафіозна» — мафія програла. Або один із гравців переконує іншого, що він чесний, а інший — мафія і розкриває закриту карту. Якщо вона «мафіозна» — мафія виграла.

    Формула для розрахунку кількості членів мафії: M = leftlfloorfrac{N}{k}rightrfloor, де ! M — кількість мафіозі, ! N — загальна кількість гравців, ! k — розрахунковий коефіцієнт.

    • Для «живої» гри — в салонах (поза мережею, в реальному житті), в IRC та чатах ! k варіює в межах від 3 до 4. Тобто приблизно ! k = 3,5.
    • В мережевих іграх з відстроченням ходу — PBEM та форумні варіанти, ігри в блогах та соціальних мережах — звично приймається підвищене значення для ! k.

    Наприклад, в PBEM ! k = 4,5, причинами цього є:

    1. Нейтралізація «спунів» — так називають людей, що записалися у гру, але не вступили в ігрове листування; звичайно спуни виводяться із гри «автокіллом».
    2. Неможливість голосування, т. зв. «голос на собі» (детальніше див. розділ Різновиди гри).

    [ред.]Роздавання статусів

    Карти: непом'яті та непозначені, «чесні» — червоні (бубни або чирви), «мафія» — чорні (піки або трефи), «Комісар» — туз бубн (чирв), або король цих мастей.

    Можливі: будь-які дрібні предмети двох типів — монети, пластикові яйця із «кіндер-сюрпризів», камінці на пляжі (за кольором чи тріщинами), черепашки. Наприклад: не можна роздавати карти з шістками з преферансної колоди — бажано, щоб «сорочки» були однаковими.

    Ведучий ретельно тасує карти й обходить всіх інших, видаючи карти на вибір із розгорнутих віялом «сорочкою» догори карт. Отримуючи карту, необхідно непомітно для сусідів її подивитися та покласти в кишеню. Можливо: після тасування колода передається по колу, кожний дістає одну карту і передає далі. Мінус — карти можуть впасти. Якщо карти пом'яті або з різною «сорочкою», ведучий може перед роздаванням попросити гравців заплющувати очі, після чого гравці ховають карти у кишені або під собою.

    Далі карти кладуться на стіл, ховаються по кишенях, чи гравець сідає на свою карту. Мінус — коли карти лежать на столі, гравці часто їх плутають. Якщо сидіти на карті, вона мнеться і надалі легко визначається.

    Реакція на роздавання: багато гравців, опинившись «мафією», програють ще в момент роздавання, якщо за ними хтось стежить. Недосвідчені гравці та початківці, отримуючи мафіозну карту, радіють — «не треба визначати, хто чесний, а хто мафія — вбивай усіх підряд». За їхньою радістю можна зрозуміти їх належність до мафії. Досвідчені гравці не виявляють радості, але часто мають якісь звички — отримавши мафіозну карту, починають: гойдатися на стільці, терти руки, чухати в потилиці, беруть що-небудь зі столу та починають жувати.

    [ред.]Перша ніч

    Ведучий (звичайно один із досвідчених гравців) цікавиться, чи всі подивились свої карти. Далі командує: «Всі заплющили очі, настала ніч». Всі гравці заплющують очі. Ведучий каже: «Мафія розплющила очі та знайомиться». Гравці з чорними картами (мафія) розплющують очі і починають озиратися в пошуках інших гравців, що не сплять (інших членів мафії). Ведучий тим часом каже: «Рахую до 5. Один, два, три, чотири, п'ять. Все. Мафія познайомилася та заснула. Настав ранок. Всі прокинулися».

    Мафія першої ночі: мафія зобов'язана прокидатися першої ночі, щоб познайомитися. Той, хто не прокинувся, порушує правила гри — далі при обговоренні вдень члени мафії будуть спиратися на невірні дані. Знайомитися необхідно максимально обережно та безшумно.

    Чесні мешканці у першу ніч та подальші: Один із варіантів (для початківців) — це сидіти якомога тихше і слухати, хто і де ворушиться, чи скриплять стільці, ліжка, чи хрустить чиясьшия в пошуках друзів. Однак це не гра на найкращий слух, не забороняється шуміти, ворушитися чи навіть розмовляти, пояснивши: «Це я уві сні…». В критичних ситуаціях (коли чесних на 1-2 більше) оптимальним варіантом є сидіти тихо. Не забороняється, але не заведено тримати сусідів за руки чи заплющувати очі — суть гри не полягає в тому, як можна показати на когось коліном.

    То, як ведучий розмовляє першої ночі — одна з тем обговорення в перший день. Тому краще не вертіти головою із боку в бік та говорити одночасно (якщо ти належиш до мафії). Втім, завжди можна сказати, що вертів головою навмисне.

    [ред.]Перший день

    Гравці обмінюються інформацією: про реакцію на роздавання, як поводив себе ведучий, що було чутно вночі, як змінився настрій гравців за ніч. Бесіда може проходити будь-яким чином: «Тільки він в окулярах — отже, мафія». «Вона всю ніч ворушилася». «Василь вночі пив чай та не облився — отже, мафія». «Ведучий вночі сказав — а членів мафії 3, — а я думав, 4». Як чесні, так і мафія, для переконування оточуючих в своїй правоті можуть використовувати чесні та нечесні аргументи, як правдиву, так і фальшиву інформацію. У перший день легко розпізнаються початківці-мафіозі, які зраділи під час роздавання або незручно розташувалися вночі і були вимушені гучно знайомитися. Досвідчені гравці, що опинилися мафією разом, після першої ночі іноді починають весело сміятися, сподіваючись легко виграти — це їх підводить. Часто вбивають першого дня одностайно: досвідчений гравець довго тримає руку піднесеною за арешт певної особи, умовляючи всіх його вбити.

    Голосування. Голосування — це процес, коли живі гравці піднімають руки за ув'язнення кого-небудь і тримають їх певний час (від 5 секунд і більше). Якщо гравця заарештовано (більше половини гравців тримали руки за нього більше 5 секунд), він не має права на «останнє слово». У разі, коли його вигуки переконають частину гравців опустити руки, він може промовляти «останнє слово», а може і не промовляти. «Останнє слово» не є частиною гри, це один із способів в процесі обговорення зберегти собі життя. Після голосування гравець розкриває свою карту, будь-яке обговорення закінчується, гравці намагаються запам'ятати, хто голосував за, а хто — проти. Якщо гравець був чесним, то ті, хто голосував проти нього — під підозрою, а якщо мафією — то підозрюються ті, хто не голосував.

    [ред.]Подальші події

    Ніч. Ведучий оголошує: «Всі заснули. Прокинулася мафія й обирає жертву». В цей час мафіозні гравці радяться поглядами і показують, наприклад, пальцем, кого вбити. Або ведучий по черзі показує на гравців, а мафія стверджувально хитає головою. Мафія намагається вбити найдосвідченіших гравців, котрі можуть вирахувати її членів, або тих, хто дуже переконливо відговорюється і кого тяжко вбити вдень, тих, хто висловлював підозру в адрес мафії напередодні. Втім, для цікавої гри в рівному складі звичайно не вбивають досвідчених гравців, оскільки так роблять мафіозі-початківці, а тому їх потім легко вирахувати. Той, хто висловив підозру, теж не завжди вбивається — перед ніччю вони кажуть: «Ну, все. Я вирахував мафію — це ти, ти і ти. Тепер мене цієї ночі вб'ють». Тому його залишають у живих. Найкращий варіант — це вбити комісара. Можна також вбить члена мафії (звичайно в некритичній ситуації), якщо всі впевнені, що він належить до мафії, і його достеменно вб'ють удень. Ведучий вночі старається не розмовляти, весь чай спостерігаючи за мафією, щоб не виказати її. Гравець вважається вбитим уночі, якщо всі члени мафії згодні. Вночі мафія зобов'язана визначитися, кого саме вони виводять своїм пострілом з ігри.

    Ранок. Ведучий оголошує: «Мафія обрала свою жертву і заснула. Прокинувся комісар». Просинається комісар та обирає, кого перевірити. Можна перевірити лише одного гравця. Комісар вказує на кого-небудь. Ведучий мовчки киває: «Так, мафія» або махає головою: «Ні, чесний». Якщо комісара цієї ночі було вбито, ще до його перевіряння ведучий показує схрещені руки — це означає, що комісара вбито, але він все одно може перевірити одного гравця. Якщо комісар вказує на гравця, якого щойно вбили, то ведучий теж показує схрещені руки — «труп», не може бути ані чесним, ані мафією. Комісар перевіряє гравців, що викликають у нього найбільшу підозру, або зовсім чесних, щоб було зрозуміло, на кого можна спиратися при обговоренні. Якщо гра проходить із позакомандним маніяком, що грає сам за себе, то на питання комісара ведучий вертить пальцем біля скроні, вказуючи, що гравець, якого перевіряють, — маніяк.

    День. Ведучий каже: «Комісар перевірив одного з гравців і все з'ясував. Заснув. Всі прокидаються (або: прокидається місто). І лише Петро не прокинувся. Він був чесним мешканцем…» Карта вбитого розкривається. Якщо комісара було вбито вдень, то надалі ведучий минає ранок комісара. У другий та всі подальші дні гравці володіють величезною кількістю інформації: хто та коли за кого голосував, що відбувалося та кого вбили вночі, хто як себе поводив, кого перевіряв комісар, скільки залишилося членів мафії. Гравці намагаются складати ланцюжки думок: «Якщо Міша належить до мафії, то хто ще? Марія і Діма». Всі складають свої списки підозрюваних. Відбуваються голосування, коли гравці не набирають половини голосів. Складаються усні списки для голосування на кшталт: «Були запропоновані Ганна, Петро, Дмитро. Голосуємо за Ганну».

    [ред.]Ігрові ситуації

    1. Комісар, котрий зважується «розкритися» чесним жителям, не відкриваючи своєї карти (звичайно явне розкриття карт живими гравцями заборонено), оголошує — «Вночі я перевірив Миколу, і він виявився мафією. Хто за Миколу?». Якщо для виживання мафії таке «явління Христа народу» є критичним, один з членів мафії часто наважується на «фальшиве комісарство» і каже «Брехня! Я — справжній комісар! І я перевіряв чесного мешканця Юлію!» Для мафії дуже зручно повідомити, що їх фальшивий
    Знайшли помилку в тексті? Повідомте нам про неї: виділіть текст та нажміть Ctrl+Enter. Дякуємо!
    Loading...

    Новини за темою

    Останні новини

    Вчора, 2016-12-09
    Інформаційне повідомлення
    Коментувати новини на нашому сайті дозволено лише на протязі 30 днів з моменту публікації.

    Новини партнерів

    Останні коментарі

    Ну і ряха, з підручника .Ламбрози.! Не довіряє чиновникам,яких очолює?.Ну так поміняй! Лише не на "манів",досить вже,треба українців з титульної нації до влади ставити , а не своїх на грошо ......
    Олег (2016-12-09 19:37:34)
    Это тонкий намек на свою отставку по причине: не сработался с коллективом?...
    Юрий (2016-12-09 17:53:23)
    Саме тому прем"єр навіз в Україну своїх братів по крові з Ізраїлю, Польщі, Словенії... Бо не довіряє українцям розпродажу України - можуть здати народу......
    Запорожець (2016-12-09 16:43:32)
    Далекосяжна путінська провокація розрахована на дестабілізацію в Україні!"..диверсантка "Правого сектору" Лілія Коц заявила про причетність "Правого сектору" до розстрілів на ......
    Володимир Марківський (2016-12-07 17:34:09)
    Готові взяти відповідальність за організацію та підтримку процесу формування галузевої політики по децентралізації в одному з таких секторів, як ЦНАПи, соціальний захист, охорона здоров'я, навкол ......
    RevaA (2016-12-07 17:01:47)